مهاجر

ساخت وبلاگ

امکانات وب

كد ماوس

-->-->-->



-->-->-->-->-->-->
برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

در این مطلب نگاهی به بهترین و بدترین استودیوهای فیلمسازی جریان‌اصلی هالیوود می‌اندازیم. کدام کمپانی‌ها سال را با موفقیت پاس کرده‌اند و کدام پخش‌کننده‌ها نمره‌ی مردودی گرفتند؟




در جریان یکی-دوهفته‌ی گذشته ما در فهرست‌های گوناگونی نگاهی جمع‌بندی‌وار به صنعت فیلم و سریال‌سازی در سال ۲۰۱۵ انداختیم. از بررسی بهترین فیلم‌های این سال از نگاه منتقدان گرفته تا فیلم‌هایی که کامیون کامیون پول نصیب تهیه‌کنندگانشان کردند.

 اما هنوز حداقل یک فهرست دیگر مانده است تا با خیال راحت پرونده‌ی ۲۰۱۵ را ببندیم. این‌بار در این مطلب سراغ عملکرد استودیوها و کمپانی‌های فیلمسازی رفته‌ تا ببینم آنها روی هم رفته چگونه در باکس آفیس ظاهر شده‌اند و چندتا از فیلم‌هایشان مورد استقبال منتقدان قرار گرفته است.

 در این فهرست نبرد در یک رده بالاتر از فیلم‌ها جریان دارد؛ اینجا اعتبار یک استودیو و تصمیمات و استراتژی‌های آنها در طول یک سال مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به بهترین و بدترین استودیوهای سال گذشته برسیم.


دیزنی




برای دومین سال پیاپی این کمپانی دیزنی است که فیلم‌های بهتری را نسبت به دیگر استودیوهای اصلی هالیوود عرضه کرده است.

 میانگین امتیاز تمام فیلم‌های دیزنی که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده‌اند، ۶۱ است که به معنی پیشرفت این استودیو نسبت به سال پیش (امتیاز ۵۹) است. تازه، در سه سال گذشته این اولین‌باری است که یکی از استودیوهای جریان‌اصلی موفق‌شده به میانگین امتیاز بالاتر از ۶۱ دست پیدا کند.

این درحالی است که نمره‌ی میانگین دیزنی در سال ۲۰۱۵ به حدی شگفت‌انگیز است که آن را ۱۱ نمره بالاتر از نزدیک‌ترین رقیبِ جریان‌اصلی‌اش، یونیورسال قرار می‌دهد و دیزنی تاکنون تنها استودیوی مهمی است که نمره‌ی کارنامه‌اش بالاتر از C است.

این نشان می‌دهد سران دیزنی در طول دو-سه سال گذشته خوب درس و مشق‌هایشان را نوشته و خوانده‌اند. از مهم‌ترین درس‌هایی که دیزنی آنها را با نمره‌ی بالایی پاس کرده می‌توان به انیمیشن «پشت‌ و‌ رو» پیکسار اشاره کرد که در بین فیلم‌های دیزنی در رده‌ی اول قرار می‌گیرد و به‌طور کلی سومین فیلم برتر متاکریتیک در سال ۲۰۱۵ است.

 آخرین ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ، «پل جاسوس‌ها» با متاکریتیکِ ۸۱ در رد‌ه‌ی دوم قرار دارد و درباره‌ی اهمیت همین دو فیلم این را باید گفت که این دوتا ۱۴ نامزدی اسکار برای دیزنی آورده‌اند و آنها را در زمینه‌ی تعداد نامزدی پشت سر کمپانی فاکس در رده‌ی دوم قرار داده‌اند.

سپس، به فیلم کوچکی  به اسم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» می‌رسیم که نه تنها نقدهای بسیار مثبتی جمع کرد، بلکه به استودیو کمک کرد تا به‌طرز چشم‌گیری نسبت به سال پیش در زمینه‌ی گیشه و درآمدزایی هم رشد کند. دیزنی همچنین سال را با بیشترین درآمد خانگی و جهانی‌ای که تاکنون تجربه کرده به سرانجام رساند.

این استودیو حدود ۲ میلیارد و ۲۸ میلیون دلار در گیشه‌ی خانگی کسب کرده و ۵ میلیارد و ۸۵ میلیون دلار در دنیا. این درحالی است که فعلا رکورد پُردرآمدترین سال در گیشه‌ی جهانی در اختیار یونیورسال است. راستی، ۱۹.۸ درصد از سهم بازار هم متعلق به دیزنی است که این عدد آنها را در پله‌ی دوم این رده‌بندی قرار می‌دهد.

نهایتا شاید سال آینده آنها حداقل از لحاظ استقبال منتقدان موفق به عبور از رکورد ‌۲۰۱۵شان نشوند، اما ظاهرا دیزنی سال موفقیت‌آمیز دیگری در پیش روی خود دارد. چون فارق از «نیرو برمی‌خیزد» که فقط ۲۳۰ میلیون دلار در ژانویه فروخته است، تقویم استودیو شامل یک «جنگ ستارگان» دیگر به اسم «سرکش» (Rogue One)، یک دنباله‌ی پیکساری در قالب «در جستجوی دوری»، دو فیلم مارولی («دکتر استرنج» و «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی») و یک انیمیشن جدید به نام «موآنا» (Moana) است که قرار است جدیدترین پرنسس دیزنی را معرفی کند.




یونیور سال


یونیورسال هم از آن استودیوهایی است که سال پروپیمانی را پشت سر گذاشت و بدجوری نسبت به سال گذشته پیشرفت داشت. اول از همه میانگین نمره‌ی تمام فیلم‌های یونیورسال در ۲۰۱۵، ۵۵.۸ است که این نشان از ۸.۳ رتبه رشد نسبت به سال قبل دارد.

مجموع درآمد خانگی استودیو نیز ۲ میلیارد و ۴۴ میلیون دلار است که به معنی بالغ بر ۱۱۹ درصد رشد است. اما تمام اینها به این معنی نیست که یونیورسال تمام درس‌هایش را ۲۰ گرفته است. بلکه اگرچه استودیو با برخی پروژه‌هایش ترکاند، اما برخی را هم به سختی قبول شد.

به‌حدی که به طور تقریبی از هر سه فیلم، یکی موفق شده استقبالِ عالی منتقدان را به‌دست بیاورد. این وسط، استودیو نتوانست نامزدهای اسکاری که برای «استیو جابز» و «بچه‌ی ناف کامپتون» انتظار داشت را بگیرد. اما حداقل جمع این دو فیلم با کمدی امی شومر، «درب‌و‌داغان» (Trainwreck) کمک کرد تا همان‌طور که گفتم میانگین متاکریتیک استودیو نسبت به اکران‌های ۲۰۱۴ افزایش پیدا کند.

از لحاظ تولید اسکناس اما ۲۰۱۵ سال بی‌نظیری برای استودیو بود. در حقیقت، این‌قدر بی‌نظیر بود که یونیورسال تبدیل به پُردرآمدترین استودیو در تاریخ شد. این کمپانی با ۲ میلیارد و ۴۴ میلیون دلاری که از گیشه‌ی خانگی و ۴ میلیارد و ۴۴ میلیون دلاری که از بازارهای بین‌المللی به‌دست آورد، روی هم رفته ۶ میلیارد و ۸۹ میلیون دلار به جیب زد.

در مقایسه باید به بهترین رکورد جهانی قبلی اشاره کرد که با ۵ میلیارد و ۵ میلیون دلار متعلق به فاکس بود و در سال ۲۰۱۴ به‌دست آمد. این اعداد و ارقام نجومی باعث شد تا یونیورسال که در سال ۲۰۱۴ رده‌ی پنجم سهم بازار داخلی و ششم جهانی را داشت، یک‌راست به رده‌ی اول صعود کند و ۲۱.۳ درصد از سهم بازار را به چنگ بیاورد.

اما سران استودیو کار بسیار دشواری را برای تکرار این آمار در سال پیش‌رو دارند. چون در میان ۲۱ فیلمی که یونیورسال برای اکران در ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی کرده است، به جز قسمت پنجم مجموعه‌ی «بورن»، هیچ بلاک‌باستری که از لحاظ فروش «مطمئن» باشد، دیده نمی‌شود.

تقریبا تمام نام‌های بزرگ این استودیو از جمله «سریع و خشمگین ۸» و دنباله‌ی «دنیای ژوراسیک» در سال‌‌های آینده اکران می‌شوند. از همین رو، انتظار می‌رود تا یونیورسال در مقایسه با ۲۰۱۵ با سقوط بزرگی روبه‌رو شود، مگر اینکه دنباله‌هایی مثل Bridget Jones’s Baby و My Fat Greek Wedding 2 و اقتباس موردانتظارِ «وارکرفت» فراتر از انتظارات ظاهر شوند.




پارامونت


سال پیش به سختی می‌شد پارامونت را فراموش کرد، اما در ۲۰۱۵ وضعیت این استودیو بدتر از قبل شد. قبول است که استودیو با جدیدترین قسمت «ماموریت غیرممکن» موفقیت مالی خوبی را تجربه کرد و با انیمیشن ایست‌-حرکتی چارلی کافمن، «آنومالیسا» منتقدان را تحت‌تاثیر قرار دارد و کمدی «بیگ شورت»‌اش هم نامزد بهترین فیلم اسکار شد، اما پارامونت تقریبا به جز اینا چیز دیگری برای شگفت‌آفرینی نداشت.

باز دوباره با استودیویی طرف بودیم که نزدیک به ۲ سومِ اکران‌هایش موفق نشدند نمرات مثبتی از منتقدان بگیرند و تعداد فیلم‌های کاملا شکست‌خورده‌ی پارامونت از یکی در سال ۲۰۱۴، به سه‌تا در ۲۰۱۵ افزایش پیدا کرد. از همه بدتر، آخرین قسمت «ترمیناتور» بود که آن‌قدر توسط طرفدار و منتقد جماعت کوبیده شد که مجموعه مشهور جیمز کامرون را تا اطلاع بعدی از بین برد.

 بالاخره هستند کسانی که با برنامه سراغ مجموعه‌سازی می‌روند (دیزنی) و سال به سال پیشرفت می‌کنند و کسانی مثل پارامونت هم با شتا‌‌ب‌زدگی و عدم مدیریت، حال و آینده‌‌شان را خراب می‌کنند.

 از همین رو، درآمد داخلی استودیو در ۲۰۱۵ که معادل ۶۷۴.۷ میلیون دلار است، به پایین‌تر از یک میلیاردی که آنها در ۲۰۱۴ کسب کرده بودند، سقوط کرد. این درحالی است که سهم پارامونت از بازار هم از ۱۰ درصد به ۶ درصد کاهش پیدا کرد. هرچند پارامونت هنوز در جدول رده‌بندی در همان رتبه‌ی ششم قرار دارد.

آیا سال ۲۰۱۶ برای آنها بهتر خواهد شد؟ با نگاهی به تقویم اکران‌های پارامونت، اگر از فیلم بعدی ریچارد لینک‌لیتر، Everybody Want Some که بهار امسال اکران می‌شود، فاکتور بگیریم، به نظر نمی‌رسد آنها چیزی در حد و اندازه‌ی محبوبیت «بیگ شورت» داشته باشند.

در میان اکران‌های بزرگش هم می‌توان به قسمت جدید «استار ترک» و دنباله‌ی «لاکپشت‌های نینجا» اشاره کرد. این وسط، شاید دنباله‌ی کم‌خرج فیلم هیولایی «کلاورفیلد» هم بتواند تبدیل به یک موفقیت بزرگ شود.



براداران وارنر


کمپانی وانر باید تمام خیر و برکت‌هایی که در سال ۲۰۱۵ نصیبش شد را از صدقه‌ی سر دو فیلمش بداند؛ «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» و «کرید». فیلم‌هایی که هردو نه تنها از پیشتازانِ فرانچایزهای ۲۰۱۵ بودند، بلکه قسمت‌های نخستین‌شان در دهه‌ی ۱۹۷۰ نیز چنین وظیفه‌ای را برعهده داشتند.

 هر دو فیلم چپ و راست توسط منتقدین ستایش شدند و تقریبا در تمام فهرست‌های تاپ تنِ آخر سال مطبوعات، حداقل اسم یکی‌شان دیده می‌شد. «جاده‌ی خشم» ۱۰ نامزدی اسکار برای وارنر به ارمغان آورد، درحالی که «کرید» به‌طرز غافلگیرکننده‌ای در کمال لیاقت فقط به یک نامزدی رضایت داد.

اما قطار موفقیت‌های وارنر همین‌جا به ایستگاه آخر می‌رسد. تمامی‌اش هم به خاطر این است که اکثر آثار وارنر در سال ۲۰۱۵ یا فیلم‌های متوسطِ رو به پایین بودند یا به شکست‌های کمرشکنی تبدیل شدند. از همین رو، درصدِ موفقیت وارنر از ۳۹ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۱۶ درصد در سال گذشته سقوط کرد.

میانگین امتیاز متاکریتیک استودیو هم ۴ رتبه نسبت به سال گذشته افت کرد. از مهم‌ترین فیلم‌های که وارنر را به این روز انداختند باید به «صعود ژوپیتر»، «در قلب دریا»، «ما دوست هستیم» و «پــن» اشاره کرد که تقریبا همه از فیلم‌های پُرخرج و موردانتظاری بودند که نه در گیشه عملکرد خوبی داشتند و نه از لحاظ هنری موفقیتی کسب کردند.

ناگفته نماند وارنر با درآمد یک میلیارد و ۶۰ میلیون دلار از گیشه‌ی خانگی، ۲.۶ درصد نسبت به سال پیش پیشرفت داشته و ۱۳.۹ درصد از سهم بازار هم متعلق به آنهاست.

تحلیلگران بر این باورند که وارنر در سال پیش‌رو نیز بر روی لبه‌ی تیغ حرکت خواهد کرد. استودیو فیلم‌هایی دارد که موفقیت‌شان وارنر را به اوج می‌رساند و شکستشان آنها را نابود. مثلا بازخوانی گران‌قیمتِ فیلم «تارزان» را داریم که ظاهرا در نمایش‌های اولیه چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

 این درحالی است که تریلرهای «بتمن علیه سوپرمن» و «جوخه‌ی انتحاری» نیز طرفداران را به دو گروه مشتاق و معترض تبدیل کرده است. البته هنوز امید‌ی به «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» است که می‌تواند یک نیمه‌مجموعه‌ی جدید را استارت بزند.

 مهم‌ترین شانس‌های وانر در جلب نظر منتقدان نیز فیلم جدید کلینت ایستوود، «سالی»، کمدی کی و پیل، «کیانو» یا اکشن علمی‌-تخیلی «ویژه‌ی نیمه‌شب» (Midnight Special) است.




فاکس:


فاکس اگرچه با کمک برخی از فیلم‌هایش بر فصل جوایز فرمانروایی می‌کند، اما از لحاظ اقتصادی سال ضعیفی را پشت سر گذاشت. آنها در حال حاضر با ۲۰ نامزدی اسکار که شامل «مریخی» ریدلی اسکات و «بازگشته»‌ی آلخاندرو ایناریتو در شاخه‌ی بهترین فیلم می‌شود، بالاتر از هر استودیویی در این زمینه قرار دارند. اما آن دو فیلم به علاوه‌ی کمدی «جاسوس»، تنها تصمیمات درستی بودند که سران فاکس در سال ۲۰۱۵ گرفتند. بقیه یک مشت اشتباهات اسفبار است!

۲۰۱۵ از لحاظ درآمدزایی سال ناامیدکننده‌ای برای فاکس بود. اول از همه دریافتی جهانی این استودیو نسبت به ۲۰۱۴ (زمانی که سهم فاکس از بازار جهانی بیشترین بود) یک میلیارد دلار افت داشت. بزرگ‌ترین شکست استودیو هم بدون‌شک تلاش عبث و اشتباه آنها برای بازخوانی فرانچایزِ «چهار شگفت‌انگیز» بود که به یکی از جوک‌های تاریخ فیلم‌های کمیک‌بوکی ختم شد.

 درآمد خانگی فاکس یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار بود که این نشان از سقوط ۲۷ درصدی آنها نسبت به سال قبل دارد و در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۱.۳ درصد از سهم بازار متعلق به فاکس بود.

فاکس در سال پیش‌رو دنباله‌ی «آواتار» را برای ضمانتِ درآمدش ندارد. چون زمان اکران فیلم فعلا به تاریخ نامعلومی  در سال بعد منتقل شده است. با این حال، آنها هنوز دنباله‌های «ایکس‌من» و «روز استقلال» را برای تابستان امسال دارند و همچنین «ددپول» هم این شانس را دارد تا تبلیغات گسترده‌اش را به یک موفقیت فوق‌العاده برساند.

 هرچند تقویم این استودیو در زمینه‌ی فیلم‌های اسکاری، خالی است. مگر اینکه «فرقه‌ی اساسین» (Assassin’s Creed) بتواند تبدیل به اولین اقتباس بازی‌های ویدیویی لایق جوایز تبدیل شود که حتی خوش‌بین‌ترین افراد دنیای سرگرمی هم این‌طور فکر نمی‌کنند!





لاینزگیت




لاینزگیت که چند سال پیش با جذب کمپانی سامیت به استودیو‌های اصلی هالیوود پیوست، به نظر نمی‌رسد علاقه‌ی زیادی به نگه داشتنِ شرایط جدیدش دارد. البته اگرچه درآمدهای استودیو به سقوط ادامه می‌دهند، اما حداقل درآمد خانگی این استودیو با درآمد پارامونت برابر است.

 این درحالی است که فقط سه‌تا از محصولات این کمپانی در سال ۲۰۱۵ با استقبال مثبت منتقدان موجه شدند. اما با این حال، به نظر می‌رسد کیفیت ساخته‌های آنها هرچند به آرامی اما درحال افزایش است.

مثلا میانگین امتیاز لاینزگیت در سال ۲۰۱۴، ۳۷ بود که حالا با صعود ۸ نمره‌ای روبه‌رو شده و به ۴۵ رسیده است. بخشی بزرگی از این موفقیت مربوط به فیلم «سیکاریو» می‌شود که اگرچه در شاخه‌های نه‌چندان مهم، اما سه نامزدی اسکار برای فاکس به‌دست آورد.

لاینزگیت اما ۱۰ فیلم بسیار بد هم در سال گذشته عرضه کرد که بیشتر از تمامی پخش‌کنندگان اصلی این فهرست است. درآمد خانگی لاینزگیت ۶۷۳.۸ میلیون دلار بود که به معنی ۱۰ درصد افت فروش نسبت به سال قبل است. ۵.۹ درصد از سهم بازار هم متعلق به آنها بوده است.

طبق معمول سال ۲۰۱۶ از لحاظ چیزی که به کسب و کار این استودیو سرعتی ببخشد، تقریبا خالی است. تنها شانس موفقیت در گیشه، دنباله‌ی دیگری از سری «واگرا» (Divergent) است. «خدایان مصر» هم اگرچه فیلم عامه‌پسند و پُراکشنی است، اما خب، به نظر نمی‌رسد بتواند در حد یک بمب باکس آفیسی عمل کند.

 اما در عوض، لاینزگیت با وجود فیلم «دیپ‌واتر هورایزن» و فیلم جدید کارگردان «ویپلش»، موزیکالِ La La Land شانس بالایی برای حضور پررنگ در فصل جوایز دارد.




سونی




تنها محصول مورداستقبالِ سونی در سال ۲۰۱۵، «گام‌زدن» رابرت زمه‌کیس بود و بس. با نگاهی به دیگر ساخته‌های این کمپانی شاهد نام‌هایی هستیم که یا توسط منتقدان پس زده شدند، یا سینماروها علاقه‌ای به خرید بلیت آنها نشان ندادند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به فیلم‌های کارگردان‌های شناخته‌شده‌ای مثل «چپی» (نیل بلومکمپ)، «ریکی و فلش» (جاناتان دِم) و «آلوها» (کامرون کرو) اشاره کرد.

اینها را به علاوه‌ی «پیکسل‌ها» و عدم موفقیت موردانتظار «اسپکتر» کنید تا سونی نسبت به سال ۲۰۱۴ چه در میانگین امتیاز متاکریتیک و چه از لحاظ درآمد سقوط کند؛ آن هم در مقایسه با سالی مثل ۲۰۱۴ که جزو بهترین‌های آنها نبود. درآمد سونی از گیشه‌ی امریکای شمالی ۹۶۶.۳ میلیون دلار بود که ۲۳ درصد بدتر از سال قبل است. سهم آنها از بازار هم ۸.۴ درصد بوده است.

در تقویم فیلم‌های ۲۰۱۶ سونی، هیچ فیلمی که از موفقیتش مطمئن باشیم، به چشم نمی‌خورد. اما خب، آنها باری دیگر فیلم‌هایی از چندین فیلمسازِ کاردرست، مثل مورتن تیلدام کارگردان «بازی تقلید» (برای فیلم علمی‌تخیلی «مسافران»)، پاول فیگ (برای بازخوانی «شکارچیان ارواح»)، آنتونی فوکوآ (برای بازخوانی «هفت باشکوه» که یکی از نویسندگانش نیک پیزولاتوی سریال «کاراگاه حقیقی» است)، ران هاوارد («جهنم») و انگ لی (Billy Lynn’s Long Halftime Walk) دارند. مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 292 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:59

«اتاق» فقط یک قصه هولناک اقتباسی از دل یک رمان نیست، تصویری از یک وضعیت رعب آور و شگرف بر پرده سینماست. از آن مدل فیلم هایی که روی صندلی یا کف زمین نشسته باشید، فرقی نمی کند؛ میخکوب تان می کند. یک فیلم جمع و جور 6 میلیون دلاری مستقل که یک تیم ایرلندی با اقتباس از یک رمان پرفروش ساخته و از زمان اولین اکرانش همین جوری افتخار پشت افتخار کسب کرده؛از انتخاب شدن به عنوان بهترین فیلم جشنواره تورنتو گرفته تا سه نامزدی گلدن گلوب و چهار نامزدی اسکار.


 فیلم جریان ساز شده و قصه غریبی را روایت می کند: جک پنج ساله کسی است که مامان فداکار و بامحبتش خودش را وقف او کرده و مثل هر مادر خوبی برای جک از جان مایه می گذارد، برایش قصه های جورواجور تعریف می کند و کلی سرش را گرم می کند اما نکته اینجاست که آنها یک زندگی معمولی ندارند؛ چندین سال است که در فضایی سربسته و بی پنجره حبس شده اند؛ جایی که مامان اسمش را گذاشته «اتاق». شاید آن بیرون ترسناک تر باشد، کسی چه می داند اما جک کم کم کنجکاو می شود و می خواهد از این وضعیت سر در بیاورد و راهی برای بیرون زدن پیدا کند.



تماشای فیلم مو به تن تان سیخ می کند همان طور که تحسین منتقدان دنیا را برانگیخته. اگر دل تان می خواهد از روند ساخت این تریلر ایرلندی- کانادایی سر در بیاورید و کشف کنید لین آبراهامسن و تیمش چطور موفق شدند چنین شاهکاری خلق کنند. روایت اِما داناهیو، خالق اصلی این قصه میخکوب کننده را دنبال کنید؛ از جایی که رضایت داد آبراهامسن رمانش را به فیلم تبدیل کند تا لحظه های عجیب و تجربه های غریبی که در روند ساخت فیلم به دست آمده.

به «کنج اِما» خوش آمدید!

سلام، سلام، من اِما داناهیو هستم. به نظرم روند تبدیل رمان «اتاق» به فیلم سینمایی خیلی جذاب از آب درآمده، برای همین هم دلم خواست شما را در بعضی از جذاب ترین قسمت های این سفر شریک کنم. از این بعد هر اتفاق جالب و بامزه ای را که در پیش تولید، تولید و پس تولید افتاده، برای تان تعریف می کنم. با من همراه باشید و کیفش را ببرید.



سروکله این آقا از کجا پیدا شد؟

می خواهید بدانید چرا «اتاق» فیلم لین آبراهامسن است و نه هیچ کارگردان دیگری؟ قضیه بر می گردد به چهار سال و نیم پیش. تازه چند ماه از انتشار رمانم گذشته بود که نامه ای به دستم رسید از فیلمسازی به اسم «لنی آبراهامسن». نوشته بود: «رمان «اتاق» با سوژه خارق العاده ای که به تصویر می کشد روشنفکر حقایقی جهان شمول درباره رابطه والد- فرزند است و اگرچه کشفیات و گره گشایی هایش همیشه دلخواه آدم نیست اما این رمان در اصل هم تجلیل از عشق مادری است و هم انعطاف پذیری و مهارت های خلاقه نه دوران کودکی.»

همان جا بود که با خودم گفتم این مرد فیلمش را می سازد! برخلاف فیلمسازهای دیگری که قبلا با آنها حرف زده بودم، لنی از آنچه خودش «ساختار بی پروا»ی کتاب توصیف کرده، واهمه ای نداشت، خصوصا اینکه بخواهد کل نیمه اول فیلم را دی یک آلونک سه در سه فیلم برداری کند. برای درآوردن این فضای رعب آور و هراس انگیز، به هیچ وجه پیشنهاد نکرد از فلاش بک، سکانس های توهم آمیز یا ترفندهایی از این دست استفاده کنیم.

 او این جور محدودیت ها را مشکل به حساب نمی آورد، اتفاقا برعکس به آن به چشم جهانی کوچک نگاه می کرد که فرصت واکاوی و اکتشافش را به دست آورده بود. برایم نوشته بود: «اتاق برای جک حکم جهان را دارد، همان طور که برای مامان قصه حکم زندان را دارد؛ فضایی مسحورکننده، غنی و لبریز از قصه.»

الوعده وفا به سبک آبراهامسن

لنی بلافاصله گرفته بود سوال نیمه اول کتاب چندان درباره این نیست که «آنها چطور موفق می شوند در بسته را کنند؟» بلکه درباره این است که «آیا جک شجاعت تجربه چنین اتفاقی را خواهد داشت و مامان شجاعت اینکه اجازه بدهد پسرش با چنین تجربه ای مواجه شود؟» چطور می شود به نسخه سینمای کتابی فکر کرد که توسط یک بچه پنج ساله و در قالب اول شخص روایت می شود؟

لنی به من گفت: «جک قطب اصلی فیلم است - ما همراهی اش می کنیم، صورتش را تماشا می کنیم، از روی واکنش هایش باقی کنش هایش را دنبال می کنیم، صحنه را از درون او تجربه می کنیم. بخش ترجمه ناپذیر فیلم همین جاست؛ این همراهی فیزیکی، حتی وقتی صدای راوی را نداریم، از این بُعد درگیرش هستیم.»



لنی این نکته را هم خوب دیده بود که داستان با اینکه حاوی المان های هیجانی است اما در ژانر تریلر جنایی دسته بنید نمی شود، به همین خاطر هم گریزی که مخاطب انتظارش را می کشد نه در پایان قصه بلکه در نیمه راه اتفاق می افتد. او می خواست با لحنی سبک و طبیعی و بدون تکیه بر تکنیک های ژانری فضای تعلیق و استحاله را خلق کند. آخر آن نامه ده صفحه ای، لنی برایم نوشته بود: «فیلم های جدی می توانند مخاطبان گسترده پیدا کنند اما به شط آنکه جسورانه و متفاوت ساخته شوند.»

او در پایان قول داده بود «اتاق» را سالم و سلامت به سرانجام برساند. به خاطر همین نامه درخشان بود که رضایت دادم «اتاق» را به فیلم تبدیل کند؛ نامه ای که پیشاپیش چشمه ای از شاهکاری را که قرار بود بسازد، پیش چشمم به تصویر کشیده بود.

ساخت «اتاق» بخش اول: پیش تولید

در مدت پنج سالی که طول کشید «اتاق» را روی پرده بیاوریم، من از یادگرفتن بعضی از اصطلاحات عجیب و غریب دنیای فیلمسازی کلی کیف کردم اما می دانم اینها فقط رویه ماجراست. به ویژه در مراحل پیش تولید پروژه، این جور اصطلاحات بیشتر به گوشم می خورد اما نکته جالب قضیه برخورد راحت لنی بود، وقتی داشتم فیلمنامه را بازنویسی می کردم.

 موقع کارکردن با او اصلا لازم نبود فرق بین «زوم» (Zoom) و «پن» (Pan) را بدانم و او خودش هم خیلی کم از اصطلاحات تخصصی که در برگرداندن یک کتاب به متن فیلمنامه به کار می رود، استفاده می رد. به من می گفت: «صحنه را طولانی بنویس، شبیه یک مستند حیات وحش، بعد من خودم سر تدوین کوتاهش می کنم.» یا اینکه اگر یک دفعه ایده ای به ذهنم می رسید که باورناپذیر یا آبکی بود، لنی می گفت: «خیلی تلویزیونیه!»



ساخت «اتاق»، بخش دوم: تولید


نقش من در این مرحله تشویق کردن و دلگرمی دادن بود. تا اینجا پیش آمده ایم، بالاخره دارد واقعا اتفاق می افتد! و تلاش می کردم توی دست و پا نباشم. با اینکه سر صحنه به گرمی از من استقبال می کردند یا در مورد همه چیز از رنگ موی مامان گرفته تا زاویه سقف اتاق، محترمانه نظرم را می پرسیدند، خودم می دانستم که واقعا هیچ قدرت و تسلطی روی فیلمی که ساخته می شود، ندارم و مسخره است اگر این جوری فکر کنم. درواقع فقط چند بار حس کردم می توانم در بعضی موارد یک دستی برای کمک بدهم بدون این که بخواهم ایجاد مزاحمت کنم.

یک قسمت لذت بخش ماجرا که اصلا انتظارش را نداشتم این بود که فیلم برداری دیجیتال این امکان را فراهم می کند که بتوانید ارزش های روزانه را که روی وبسایتی مخفی و امن منتشر می شود، تماشا کنید. در نتیجه می توانستم از دور هم شاهد روند تولید باشم. هر شب نمی نشستم سه چهار ساعت راشی را که آپلود شده بود، تماشا کنم اما دست کم صحنه هایی را که بیش از همه برایم اهمیت داشت، حتما تماشا می کردم.

به علاوه، تدوینگرمان از همان شروع فیلم برداری در کنارمان بود و در نتیجه می توانست تدوین سکانس ها را هم زمان با شکل گیری فیلم شروع کند و حس و حال واقعی حاکم بر فیلم را عین خودش دربیاورد. درواقع، این تدوینگرمان بود که یادآور شد بدون اینکه به متن اصلی فیلمنامه ضربه ای بخورد، می شود یکی از سکانس ها و لوکیشن های فیلم را به کلی حذف کرد و با این کار در وقت و بودجه فیلم صرفه جویی کرد.

ساخت «اتاق»، بخش سوم: پس تولید

وقتی روند ساخت فیلم به این مرحله می رسد، وظیفه فیلمنامه نویس این است که حتی بیشتر از قبل فاصله بگیرد. صدالبته که من یکی از کسانی بودم که راف کات های فیلم را نشانم دادند و ازم مشورت گرفتند اما اساس مرحله تدوین یک کار، دونفره و مخصوص کارگردان و تدوینگر است و بقیه عوامل باید تا حد امکان از دخالت در این بخش خودداری کنند. همه چیزهایی که شاهد ضبطش بودی ممکن است در یک چشم به هم زدن دور ریخته شوند یا جوری کنار هم قرار بگیرند که اصلا نتوانی تشخیص شان بدهید.

بعد از اولین نمایش رافت کات «اتاق» که با حضور حدود 20 نفر از کسانی که در تامین سرمایه و پخش فیلم نقش داشتند، برگزار شد، یکی از آدم های آن جمع از من پرسید چقدر فیلم را دوست داشتم؟ من یک دفعه زدم زیر گریه و بعد وحشت کردم که چون یک دفعه گریه ام گرفته، مبادا طرف با خودش فکر کند احتمالا عمیقا ناامید شده ام. تنها کاری که در آن لحظه می توانستم بکنم این بود که به صورت خیس از اشک اشاره کنم و هق هق کنان بگویم: «گریه ام از روی خوشحالیه! از روی خوشحالی!»



غافلگیرکننده ترین لحظه های «اتاق»

با اینکه خود کار اقتباس از رمان خودم را انجام دادم و «اتاق» را با کلی انرژی تبدیل به فیلمنامه کردم اما پس ذهنم این فکر مدام با من بود «مراقب خنجری که از پشت می خوری باش.» دلم نمی خواست به سرنوشت خیلی از نویسنده هایی که به هالیوود رفتند، دچار شوم و مثل خیلی از آنها اغوا شوم و بعد صنعت حریص سینما نابودم کند. در عوض همه عمرم فرصت داشتم منتظر فرصت مناسب باشم. به جای فروختن حقوق کتابم به یک استودیوی بزرگ هالیوودی، چندین سال با یک کمپانی فیلمسازی ایرلندی همکاری کردم و کار را مشارکتی پیش بردیم.

با این حال، باز هم بعضی اتفاقات، عجیب و نامتعارف بود. برای اینکه به جیکوب، بازیگر هشت ساله فیلم کمک شود که بتواند خودش را در هر صحنه به جای جک پنج ساله تصور کند، صحنه های «اتاق» کاملا به ترتیب زمانی ضبط شد که اتفاق خیلی نادری است. بازیگران بزرگسال کار می گفتند با دانستن این نکته که کاراکترشان الان کجای داستان قرار دارد، کار آنها هم آسان تر شده و راحت تر از پس بازی در هر صحنه بر می آیند.

نیمه اول فیلم در استودیو و در یک اتاق سه در سه متر ضبط شد. فکر کنم وقتی زمانش رسید که آنجا را ترک کنیم و نوبت به فیلمبرداری دنیای آشفته تر و جنون آمیزتر آن بیرون رسید، همگی دلتنگش شدیم. سن بازیگر خردسال مان محدودیت های زمانی برای ساعات کاری ایجاد کرده بود و چون در تک تک صحنه های فیلم حضور داشت، بدون او نمی شد کار را پیش برد. در نتیجه زمانبندی کار اصلا جوری نبود که به شب کاری برسد و احتمالا همه از این موضوع خوشحال بودند. کل فیلم برداری دو ماه و نیم طول کشید و باعث شد همدیگر را خوب بشناسیم.

دیگر نکته متمایز کار هم این بود که لنی به جیکوب اجازه داد هم کلامی و هم فیزیکی بداهه نقشش را بازی کند تا از این طریق گرما و بازیگوشانه بودن پیوند جک و مامان در «اتاق» به حداعلی برسد. این موضوع باعث شد من هم به عنوان فیلمنامه نویس و مولف کتاب ببینم که تا چه حد مسحور این بداهه سازی ها و ابداعات در لحظه شده ام و از آن لذت برده ام، به جای اینکه بخواهم دندان قروچه کنم و به این فکر کنم که آنها باید بچسبند به فیلمنامه من!

• اتاق در اسکار امسال در رشته های بهترین فیلم، بهترین کارگردان (آبراهامسن)، بهترین بازیگر نقش اصلی زن (لارسن) و بهترین فیلمنامه اقتباسی (داناهیو) نامزده شده و در مراسم گلدن گلوب نیز جایزه بهترین بازیگر دارم از آن خود کرد. این فیلم همچنین موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سال از بنیاد فیلم آمریکا (AFI) شده است. جایزه بهترین فیلم جشنواره تورنتو هم از دیگر افتخارات فیلم لنی آبراهامسن است.



اطلاعات فوری

اتاق

کارگردان: لنی آبراهامسن

فیلمنامه: اما داناهیو، براساس رمان «اتاق»

ستاره ها: برای لارسن، جیکوب ترمبلی، شان بریجرز

بودجه: 6 میلیون دلار

فروش داخلی تا 18 ژانویه: 2.6 میلیون دلار

ژانر و مدت زمان:
درام- 18 دقیقه

درجه بندی IMDb:                
 8.3 از 10 مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 282 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:59

مراسم «اسکار» با همه فراز و نشیب هایش دوشنبه گذشته در لس آنجلس برگزار شد و برندگان خود را شناخت.




 شاید مهم ترین جایزه امسال آکادمی، اسکاری بود که پس از بیست و چند سال انتظار به لئوناردو دی کاپریو تعلق گرفت، اما نباید این را از یاد برد که نادیده گرفتن دی کاپریو طی این همه سال، تنها خطای آکادمی نبوده و آکادمی از همان سال های اول خطاهای جبران ناپذیری در انتخاب نامزدها و برندگانش داشته است که مانند لکه ای ننگ بر دامانش باقی مانده است.

بسیاری از بزرگان سینمای آمریکا، که سینمای کلاسیک هالیوود را شکل دادند و نقش بسزایی در پیشرفت آن داشتند هرگز برنده جایزه اسکار نشدند؛ در این فهرست طویل نام هایی به چشم می خورد که قابل باور نیستند.

یکی از عجیب ترین این نام ها آلفرد هیچکاک است. هیچکاک اگر بزرگ ترین کارگردان هالیوود در زمان خود نباشد قطعاً یکی از بزرگ ترین آنهاست؛ کارگردانی که ژانر تریلر و وحشت را به سینمای آمریکا معرفی کرد و با ساخت آثار درخشانی همچون «سرگیجه»،«روانی» و «شمال از شمالغرب» جایگاه موثری در هالیوود به دست آورد اما به رغم ۵ بار نامزدی او هرگز نتوانست «اسکار» را با خود به خانه ببرد!



در نهایت، آکادمی به منظور جبران این سهل انگاری در سال های پایانی عمر هیچکاک و در حالی که او دیگر خود را بازنشسته کرده بود با اسکاری افتخاری از او دلجویی کرد؛ هیچکاک نیز در پاسخ به این دلجوییِ بی شرمانه، در نطق خود تنها به گفتن واژه «متشکرم» بسنده کرد؛ سخنرانی ای که از آن به عنوان کوتاه ترین نطق اسکار نیز نام برده می شود.

این بی عدالتی تنها شامل حال هیچکاک نشد. چارلز چاپلین، بازیگر بزرگ و توانمند هالیوود که از دوران صامت فعالیت خود را آغاز کرده بود و می توان او را پدر طنز تلخ نامید نیز تا پایان عمر برنده اسکار نشد. او نیز در نهایت با اسکاری افتخاری مورد تمجید آکادمی واقع شد؛ جایزه ای که برای او نیز چندان ارزشمند نبود.

در میان بازیگران بزرگ هالیوود نیز سر بسیاری بی کلاه ماند. یکی از بازیگران بزرگی که آکادمی هرگز او را مورد لطف خود قرار نداد، گرتا گاربو بود. گاربو، بازیگر زیبای سوئدی تبار هالیوود، سال ها در آثار ارزشمند سینمای آمریکا خوش درخشید.

بازی های او در بسیاری از فیلم هایش مورد توجه قرار گرفت و او را ۴ بار نامزد اسکار کردند اما بازی های او در فیلم های خوش آوازه ای همچون «ماتا هاری»، «ملکه کریستینا» و «آنا کارنینا» نادیده گرفته شد و اسکار را به او ندادند. گاربو پس از شکست تجاری آخرین فیلمش «زن دو چهره» در ۳۶ سالگی با سینما خداحافظی کرد. چه بسا اگر او در فیلم های بیشتری حضور می یافت می توانست اسکار را از آن خود کند.

کری گرانت، مرد محبوب سینمای دهه ۵۰ و ۶۰ هالیوود نیز از جاماندگان اسکار است. گرانت در فیلم های مهمی بازی کرد و قدرت بازیگری اش بر هیچ کس پوشیده نبود؛ اما ظاهراً اعضای آکادمی میلی به دادن جایزه به او نداشتند.



جودی گارلند، از سن و سال کم بازیگری را آغاز کرد و در بسیاری از فیلم ها از جمله «جادوگر شهر اوز» خوش درخشید، اما اعضای آکادمی به او هم بی توجه بودند و این بازیگر هرگز نتوانست اسکار را با خود به خانه ببرد.

کارول لومبارد، کمدین سرشناس هالیوود، از دیگر بازیگرانی بود که آکادمی همواره به او بی توجهی می کرد. یکی از دلایل دیده نشدن حضور درخشان لومبارد در کارهایش، ژانر آنها بود. در آن سال ها فیلم های کمدی و موزیکال به هیچ وجه به مذاق اعضای آکادمی خوش نمی آمدند و این فیلم ها عموماً از رقابت جا می ماندند، بنابراین لومبارد نیز همواره نادیده گرفته می شد.

 او شاهد برد جایزه ی اسکار همسرش کلارک گیبل بود و امید زیادی داشت که خودش هم روزی مجسمه طلایی را با خود به خانه ببرد اما مرگ زودهنگامش در ۳۲ سالگی بر اثرسانحه سقوط هواپیما هرگز او را به آرزوی دیرینه اش نرساند.

لورن باکال همسر هفمری بوگارت بود؛ بازیگر بزرگ هالیوود که همواره مورد تمجید سینمادوستان قرار داشت. باکال در عمر طولانی خود در فیلم های متفاوتی حضور یافت اما تا سال ۱۹۹۶ نامزد اسکار نشد!

نامزدی اسکار او در سال ۹۶ برای حضور کوتاهش در فیلم «آینه دو رو دارد» به کارگردانی باربرا استرایسند اتفاق افتاد که باز هم جایزه به او تعلق نگرفت. در سال ۲۰۰۹، آکادمی به منظور دلجویی از این بازیگر کهنسال جایزه ی یک عمر دستاورد هنری را به او اعطا کرد؛ جایزه ای که اتفاقاً باکال از دریافتش آن چنان هم دلخور نشد. مرگ باکال در تابستان ۲۰۱۴ امکان برد هر جایزه احتمالی دیگری را از او سلب نمود.



مارلن دیتریش، پس از حمایت های آشکار و پنهانش از هیتلر و پیوستنش به سربازان رایش تا مدتها از سوی دولت آمریکا طرد شد. این بازیگر آلمانی از توانمندترین بازیگران زن دهه های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ بود. شاید موضع سیاسی دیتریش منجر به طردشدگی اش از سوی اعضای آکادمی شد و آن ها هرگز آن قدر که باید به او و هنر بازیگری اش توجه نشان ندادند و دیتریش هرگز اسکار را با خود به خانه نبرد، این بازیگر فقط یک بار در سال ۱۹۳۱ برای یکی از اولین نقش آفرینی هایش در فیلم «مراکش» نامزد اسکار شد، زمانی که هنوز جنگ آغاز نشده بود.

شاید عجیب باشد اما پیتر اوتول بزرگ نیز مورد بی اعتنایی شدید اعضای آکادمی واقع شد! او در عمر ۸۱ ساله اش در فیلمهای متعددی نقش آفرینی کرد و نامزد ۸ جایزه اسکار شد اما هرگز جایزه ای به او ندادند. او نیز تنها با یک اسکار افتخاری مورد تمجیدی نمایشی قرار گرفت و در سال ۲۰۱۳ درگذشت.

باربارا استنویک بازیگر افسانه ای هالیوود هم به رغم ۴ نامزدی جایزه اسکار دست خالی به خانه برگشت و تا پایان عمر رنگ اسکار بر خود ندید، شکست این بازیگر در اسکار در حالی اتفاق افتاد که خیلی ها او را برای فیلم «غرامت مضاعف» برنده حتمی اسکار می دانستند.

بسیاری از بازیگرانِ در قید حیات نیز تا به امروز اسکار نبرده اند و نادیده گرفته شدن آنها از سوی اعضای آکادمی نشان از نابخردی اعضای آکادمی داشته است که برخی بازی های شاخص آنها را به کل نادیده گرفته اند. علاوه بر دی کاپریو که تا به این سن هرگز جایزه را با خود به خانه نبرده بود، بازیگران کهنه کار تری همچون گری اولدمن نیز تا به حال اسکاری نبرده اند.

جالب اینجاست که تنها سهم اولدمن از اسکار تنها یک بار نامزدی این جایزه بوده است. گلن کلوز، بازیگر بزرگ نیز به رغم نقش آفرینی های متفاوت خود و ۶ بار نامزدی، هر بار دست خالی به خانه رفته است.



 خیلی ها معتقدند او می بایست برای بازی در فیلم «جذابیت مرگبار» برنده اسکار می شد. مایکل کیتون نیز تنها یک بار نامزد اسکار شد که جایزه به او تعلق نگرفت. ویل اسمیت، ایمی آدامز، سیلوستر استالونه، ویولا دیویس، لیام نیسون، شرون استون و … از دیگر بازیگرانی هستند که هرگز برنده اسکار نشده اند.

بسیاری از بازیگران بزرگ هالیوود نیز پس از سال ها انتظار و برای فیلم هایی که نسبت به برخی فیلم های دیگر آن ها از اعتبار کمتری برخوردار بود جایزه را به خانه بردند، مثلاً کریستوفر پلامر در ۸۴ سالگی برای اولین بار اسکار نقش مکمل را با خود به خانه برد.

 مریل استریپ که او را رکورددار بیشترین نامزدی جایزه اسکار می دانند در سال ۲۰۱۲ پس از ۲۹ سال انتظار سومین اسکار خود را به خانه برد، جایزه ای که به باور منتقدان باید خیلی زودتر و برای فیلم هایی مثل «تردید» یا «پل های مدیسن کانتی» به او تعلق می گرفت.

به نظر می رسد در انتخاب های آکادمی اسکار همواره مسائل متعددی در تصمیم گیری وانتخاب فیلم ها و نامزدها دخیل بوده است. بسیاری از فیلم ها به طرز غیرقابل پیش بینی برنده اسکار می شوند و برنده شدن یک شخص یا کارگردان به صورت متداوم در دو سال پیاپی از اتفاقات عجیبی است که در اسکار رخ می دهد.

 به نظر می رسد همچنین مهم ترین جایزه سینمایی سال باید برای راضی نگاه داشتن طیف گسترده تری از عوامل سینما بکوشد و تمام سعی خود را بکند که نام کسی ناعادلانه از قلم نیفتد و مخاطبان نیز از بابت انتخاب ها ناامید نشوند. مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 249 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:59



برای عیدی امسالت

یک سبد ستاره چیده ام

تکه ای ازماه را

و یک شاخه نیلوفر

سال تحویل میشود

و من برایت لبخند می زنم

نوروز مبارک
.
.
.
امیدوارم در سال جدید
خوشبختی مث شپش به جونتون بیفته
شادی مث انگل تو خونتون باشه
سعادت مث کچلی رو سرتون بیفته
موفقیت هم عین سگ پاچتونو ول نکنه Smile
بیانم یکم خستس ولی نیتم خیره Big Grin
عیدتون مبارک
.
.
.
امروز ۲ نفر آدرس و شماره تلفنت رو ازم خواستن منم بهشون دادم
یکیشون خوشبختی و اون یکی سعادت
سال ۹۵ میان سراغت ….!
.
.
.
سال ۹۵ با تمام ادعاهاش رفیق نیمه راه از آب در اومد امیدوارم
سال ۹۶ مثل اجدادش نارفیق نباشه و با ظهور آقا رفاقت خودش رو ابدی کنه..!
.
.
.
خداوندا ، نمیدانم چه تقدیری مرا فرموده ای اما
برای دوستان من عطا فرما :
هزار و سیصد امید
هزار و سیصد و نود بهروزی
هزار و سیصد و نود و پنج لبخند زیبا
سال نو بر شما و خانواده محترمتان مبارک باد
.
.
.
پارسال که سال اسب بود دعا کردیم شاهزاده ی رویاهامون

سوار بر اسبش میاد ولی نیومد امسالم که سال گوسفند بود

دعا کردیم نیمه ی گمشدمون با گوسفنداش از راه برسه که نشد

موندم امسال که سال میمونه چه آرزویی باید بکنیم.
.
.
.
فرارسیدن نوروز این میراث با ارزش ایرانیها را بعدا تبریک میگم الان زوده
.
.
.
این بار می خواهم هفت سین عید را با یاد تو بچینم
سبزه را با یاد روی سبزه ات
سمنو به یاد شیرینی لبخندت
سایه دانه به رنگ چشم هایت
سرکه با یاد ترشی مهربانیت
سیب با یاد تردیه گونه هایت
سکه با یاد درخشش قلبت
سیر با یاد تندی کلامت
با همه خوبی ها و بدی هایت ….

دوستت دارم
.
.
.
لیست کارهای خانه تکانی سال نو:
_پاک کردن غم گذشته.
_دور ریختن کینه.
_چیدن عشق در طاقچه.
_سبز کردن مهر.
_خرید شادی و محبت.
.
.
.
هرروزتان نوروز، نوروزتان پیروز، پسوردتان مرموز، آپدیتتان هرروز، ماشینتان لکسوز، لکسوزتان کم سوز، ناهارتان قارپوز، سیگارتان بر پوز، غمهایتان ریفیوز
.
.
.
پیشاپیش ( ‘ ; ‘ ) می بوسمت (‘; ‘ ) یکی این ور ( ‘ ;’) یکی اون ور یادت باشه اولین روبوسی عیدو من کردم…پیشاپیش سال نومبارک.
.
.
.
سایه حق
سلام عشق
سعادت روح
سلامت تن
سرمستی بهار
سکوت دعا
سرور جاودانه
این است هفت سین آریایی
نوروز مبارک…
.
.
.
شب را

در می نوردم

و ز تاریکی گریزی ندارم

می دانم روشنایی در راه است

و فانوس عالم گونت

روشنی مهتاب

به تن دارد

نوروز مبارک
.
.

دل را از پیله ی قهرش بیرون خواهم کشید

واژه ها را از خواب فراموشی بیدار خواهم کرد

دسته گلی از یاس و باران برایت خواهم چید

نقش لبخندرا بر چهره ی زیبایت خواهم پاشید

تا برایت پیام شادباشی بنویسم

نوروز مبارک

.

.





منم عیدو پیش پیش به همتون تبریک میگم Heart  Heart  Heart bighugbighugp318p318p318p332p332TongueTongueAngelAngel
دوست داشتین 3پاس بدید Wink  Wink
مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 273 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:33

سلام به بچه های انجمن Smile

امروز یک نظرسنجی بسار جالب گذاشتم که مطمئنم که خیلی خوشتون میاد. Big Grin

توجه داشته باشید که شما فقط می تونید 2 تا از گزینه های زیر علامت بزنید. مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 241 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:29
















 مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 250 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:28













































 مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 291 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:23




خوردن پسته چه تاثیراتی روی سلامتی ما می تواند بگذار و چه خواصی برای بدنمان دارد ایا می تواند استرس و اضطراب ما را کم کند بهتر است از تاثیرات مثبت این دانه خوشمزه و پرطرفدار غافل نشوید

نتایج پژوهش های علمی نشان می دهد پسته روی واکنش های شدید مربوط به استرس تأثیر مثبت دارد.

پسته حاوی فواید و خواص زیادی است. اما شاید ندانید که این مغز خوشمزه برای درمان مشکلاتی مانند دندان درد هم مفید است. پسته در بین 3 و 4 آجیل کم کالری جا دارد.

این ماده ی غذایی حاوی اسیدهای چرب مفید و سرشار از پولیفنول ها، فیبرهای غذایی و منبع آنتی اکسیدان ها است. در این مطلب به چند خاصیت مهم پسته اشاره می کنیم.

پسته برای مقابله با استرس

سرما و کمبود نور خورشید کلافه تان کرده است؟ احساس افسردگی می کنید؟ کمی پسته میل کنید. نتایج پژوهش های علمی نشان می دهد پسته روی واکنش های شدید مربوط به استرس تأثیر مثبت دارد. چون حاوی آنتی اکسیدان هایی قوی مانند رسوراترول، لوتئین، کرستین یا نارنژنین است. این ترکیبات با اثرات منفی استرس مقابله می کنند. به همین دلیل مصرف روزانه ی چند عدد پسته باعث کاهش اثرات استرس روی فشار خون می شود.
پسته همچنین حاوی پتاسیم است. این ماده معدنی به تنظیم فشار خون کمک می کند

پسته همچنین منبع خوب منیزیم است. در هر 30 گرم از این آجیل 8 درصد از این ماده ی معدنی وجود دارد. منیزیم یک ترکیب ضداسترس است که به کنترل فشار خون کمک می کند. باید بدانید که میزان مورد نیاز این ماده ی معدنی برای خانم ها 360 میلی گرم و برای آقایان 420 میلی گرم در روز است.

پسته برای رفع یبوست

پسته یکی از آجیل های سرشار از فیبر است. 28 گرم پسته حدود 3 گرم فیبر غذایی دارد که 12 درصد نیاز روزانه را تأمین می کند.
حتماً می دانید که فیبرها نقش مهمی در تسریع روند دفع دارند. این ترکیبات به دلیل قدرت جذب بالای آب باعث تحریک انقباض های روده ها شده و به فعالیت باکتری های مفید کولون کمک می کنند.

پسته برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی

حدود 90 درصد چربی های موجود در پسته جزو چربی های اشباع نشده هستند که برای کاهش کلسترول خون و مقابله با بیماری های قلبی عروقی مؤثر عمل می کنند.
پسته همچنین حاوی پتاسیم است. این ماده معدنی به تنظیم فشار خون کمک می کند.
در نهایت این که پسته حاوی پولیفنول ها است که تأثیر مثبتی روی سلامت قلب دارند.

تبیان،
مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 331 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:23



































 مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 251 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 5:02

اقدام گرانقیمت این مرد برای جلب توجه زنان و دختران




غالباً میگویند که پول نمیتواند عشق بخرد اما یک مرد هندی با پرداخت 14 هزار پوند برای ساخت یک لباس طلا امیدوار است توجه زنان و دختران را به خود جلب کند. به گزارش ایران ناز این مرد 32 ساله با پرداخت این مبلغ و صرف 16 ساعت روزانه طی دو هفته توانست یک تی شرت از جنس طلا بسازد، او این لباس را با مچ بند و گردنبند و ساعت طلا ست کرده است.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

وی میگوید شاید من زیباترین مرد دنیا نباشم اما آیا زنی میتواند در مقابل این همه طلا مقاومت کند. لباس طلا یکی از آرزوهای من بود که به حقیقت پیوست این لباس 6 دکمه الماس دارد و حتی یک کمربند طلا نیز روی آن قرار دارد.
او می گوید از این به بعد به من مرد طلایی خواهند گفت. من امیدوارم بتوانم توجه زنی را به خودم جلب کنم و او را راضی به زندگی در کنار خودم کنم.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 259 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:57

سلام دوستان یکی از آهنگایی که خودم و رفیقم باهم میگیم رو براتو میزارم عاشق این متنیم که اولین متنمه
اون لعنتی,پشت سرش راه نذاشت,با رفتنش رو قلبم پا گذاشت,پا گذاشت/نمیدونه,که من بدون اون هیچم,بوی عطر و خااطراتشو جا گذاشت,جا گذاشت/موندم,چرا اینا رو جا گذاشته,پا گذاشته,رو قلب منی که,با رفتنش خاکستر شدم,خاکستر شدم/ مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 236 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:57

اپلیکیشن‌های خبررسان اپلیکیشن‌هایی هستند که با در نظر گرفتن علاقه افراد در هر حوزه، اخبار مربوط به آن را برای کاربر ارسال می‌کنند. به‌طور مثال، اپلیکیشن‌هایی مثل Feedly یا Hooks یا نمونه‌های ایرانی این اپلیکیشن‌ها مانند اپلیکیشن‌های روزنامه‌های داخلی هر روز اخبار منتشرشده خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما اگر دقت کرده باشید، این خبرها بسیار طولانی‌اند و هم هنگام لود شدن آنها به مشکل برمی‌خوریم و هم برای دریافت مفهوم متن مجبوریم خبر را تا پایان مطالعه کنیم.

 
  

 
اپلیکیشن خلاصه یکی از اپلیکیشن‌های خبررسان است که خبرهای روز ایران را در قالبی خلاصه‌شده و مفید و مختصر در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از شر خبرهای طولانی راحت شوید و دیگر منتظر لود شدن خبرهای طولانی نشوید. این اپلیکیشن مهم‌ترین اخبار روز منتشرشده در سایت‌های خبری ایران را به اطلاع کاربران می‌رساند و همچنین اطلاعات بیشتری مانند توئیت‌های مربوط، عکس و اطلاعات مربوط در ویکیپدیا را نیز در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

 


 



مزیت‌های اپلیکیشن خلاصه:
  • دریافت گزیده خبرهای روز
  • خبرها به‌صورت خلاصه و کوتاه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد
  • لود شدن سریع‌تر خبرها به‌دلیل کوتاه‌تر بودن آنها
  • امکان دسترسی به اطلاعات بیشتر مربوط به هر خبر



اپ استور : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.gsm.ir/download/redirect/?cid=29994&url=https://itunes.apple.com/ca/app/khola.se/id1039705278?mt=8&ign-mpt=uo%3D4 مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 200 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 22:32

در این جنگل پر از گل و درخت چیزهایی وجود دارد که عجیب و خطرناک به نظر می‌رسد. شما به عنوان یکی از ساکنان این جنگل باید به دنبال پیدا کردن حقیقت بروید و از بین موانع و تله‌ها عبور کنید. البته می‌توانید در این راه تنها نباشید و از دوستانتان، یعنی سایر ساکنان جنگل، بخواهید تا شما را همراهی کنند. 

 


 
حالت مولتی پلیر این بازی بسیار جالب است و در آن می توانید 4 نفره با یک دستگاه بازی کنید که البته باید برای این کار به مود سروایوال بروید.

 


 
اگر می‌خواهید سر به سر دوستان تازه‌واردتان بگذارید، بهترین کار گذشتن از موانع چرخنده به همراه آنان است! چون برای این کار باید ترفند خاص آن را بلد باشید.

این بازی در حالت یک‌نفره 100 مرحله و در حالت مولتی پلیر 24 مرحله دارد.

 




مزیت‌های بازی Badland:
  • روش کنترل ساده با استفاده از یک انگشت
  • امکان بازی به صورت 4 نفره با یک دستگاه در حالت سروایوال
  • دارای افکت‌های جذاب صوتی در طول بازی
  • قابل اجرا در گوشی، تبلت و تلویزیون اندرویدی
  • امکان ذخیره از طریق اکانت ایمیل
  • امکان به‌روزرسانی برای دریافت مراحل جدیدتر

 


 




دانلود : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.gsm.ir/download/redirect/?cid=29905&url=http://cdn.gsm.ir/static/files/apk/2015/11/21/com.frogmind.badland.apk

اپ استور : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.gsm.ir/download/redirect/?cid=29905&url=https://itunes.apple.com/en/app/badland/id535176909?mt=8

ویندوز استور : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.gsm.ir/download/redirect/?cid=29905&url=https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/badland/9wzdncrfhzq9
مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 244 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 22:32

اپلیکیشن لوک اوت یکی از بهترین آنتی‌ویروس‌های موجود برای سیستم عامل اندروید است که می‌تواند در برابر هرگونه تهدید و دزدی از گوشی یا تبلت شما محافظت کند.



پس از نصب این اپلیکیشن می‌توانید با ایمیل خود واردش شوید و از طریق سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
lookout.com محل جغرافیایی گوشی‌تان را در نقشه ببینید. این قابلیت زمانی استفاده می‌شود که گوشی‌تان گم یا دزدیده شود.

  

این اپلیکیشن هم‌اکنون بیش از 70 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد و TechCrunch ،LAPTOP Magazine و PCWorld آن را تحسین کرده‌اند. 

  



مزیت‌های نسخه رایگان اپلیکیشن Lookout:
  • امنیت و آنتی‌ویروس
  • محافظت در برابر نرم‌افزارهای مخرب، تبلیغاتی و جاسوسی
  • اسکن تمام اپلیکیشن‌های نصب‌شده و امکان ادامه کار کردن در اپلیکیشن‌ها بعد از اسکن؛ یعنی اپلیکیشن‌ها را هنگام اسکن نمی‌بندد
  • پشتیبان‌گیری از مخاطبان ذخیره‌شده در اکانت گوگل کاربر و دانلود آنها برای همگام‌سازی و ذخیره در تبلت یا گوشی دیگر


  



مزیت‌های نسخه ویژه (پولی) Lookout:
  • ارسال ایمیل هشدار دزدیده شدن گوشی، حاوی موقعیت جغرافیایی گوشی و گرفتن عکس به‌صورت خودکار که در آن چهره فرد نیز مشخص است
  • مسدود کردن آدرس لینک‌های غیرقابل اطمینان در مرورگر اندروید 
  • امکان دیدن دسترسی‌های هر اپلیکیشن به اطلاعات شخصی شما
  • امکان دادن پیام روی صفحه نمایش و قفل کردن دستگاه و پاک کردن اطلاعات از راه دور
  • تهیه پشتیبان از عکس‌ها و تماس‌های اخیر دستگاه و امکان دسترسی به آنها از طریق دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    Lookout.com
  • لوک اوت به شما دو هفته به‌رایگان امکان استفاده از مزیت‌های نسخه ویژه را می‌دهد. پس از اتمام این دو هفته می‌توانید همچنان از نسخه رایگان اپلیکیشن استفاده کنید و از گوشی‌تان محافظت کنید.




دانلود : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.gsm.ir/download/redirect/?cid=29582&url=http://cdn.gsm.ir/static/files/apk/2015/11/28/com.lookout.apk

اپ استور : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.gsm.ir/download/redirect/?cid=29582&url=https://itunes.apple.com/us/app/lookout-backup-security-missing/id434893913?mt=8
مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 217 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 22:32









 مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 226 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 22:32



سینماپرس: آخرین فصل از این مجموعه، ماه رمضان سال پیش از شبکه اول سیما پخش شد و پس از آن گمانه زنی ها در خصوص ساخت "فصل پنجم" شروع شد.

به گزارش سینماپرس، "پایتخت" از جمله سریال های موفقی است که طی سال های اخیر در چهار فصل از تلویزیون پخش شد و هر سری با آن با استقبال از سوی مخاطبین خود روبرو شد. پس از ساخت هر سری از مجموعه "پایتخت" این سوال در بین اهالی رسانه و مخاطبین به وجود می آید که آیا فصل بعدی هم در راه است یا خیر؟

آخرین فصل از این مجموعه، ماه رمضان سال پیش از شبکه اول سیما پخش شد و پس از آن گمانه زنی ها در خصوص ساخت "فصل پنجم" شروع شد. خبرهای غیررسمی حاکی از ساخت آن برای نوروز 95 بود ولی این مساله تکذیب شد و با اعلام برنامه های صدا و سیما برای نوروز آتی، مشخص شد که خبری از پایتخت 5 نخواهد بود.

گمانه زنی ها پیرامون این سریال رو به فروکش بود که محسن تنابنده، نویسنده چهار فصل پیشین "پایتخت" ساعتی پیش در صفحه اینستاگرام خود خبر از ساخت سری جدید این سریال داد و نوشت: «سال جدید منتظر بهترین وشیرینترین سری جدید پایتخت باشید»

منبع: نسیم مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 254 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 22:32

اگه نیرو انتظامی بوسیدن رو ازاد کنه  اول کیو می بوسی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Huh



منو یادت نره..................... Heart  مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 220 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:31

همه ما روزانه با تعداد زیادی اپلیکیشن سر و کار داریم که برخی زندگی ما را راحت‌تر کرده و در انجام بسیاری از کارهای روزمره به کمک ما می‌آیند اما چه کسی پشت این اپلیکیشن‌هاست؟ توسعه‌دهنده کیست و هدفش از توسعه اپلیکیشن چیست؟ آیا توسعه‌دهندگی صرفا مخصوص آقایان است یا بانوان هم در این زمینه فعال هستند؟ و شاید مهم‌ترین سوال، درآمد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ چقدر است؟ اگر این سوالات ذهن شما را هم به خودش درگیر کرده یا کنجکاو دانستن پاسخ هستید، در ادامه با مقاله جی‌اس‌ام همراه باشید.

 



 
به نقل از InMobi طبق تحقیقات انجام شده، میانگین سنی توسعه‌دهندگان مرد بین 31 تا 35 سال است که عموما کمتر از سه سال در زمینه تولید اپلیکیشن تجربه دارند و میانگین درآمد آن‌ها 6000 دلار در ماه اعلام شده است.

جالب است بدانید که تنها 6 درصد توسعه‌دهندگان را بانوان تشکیل می‌دهند و فقط 16 درصد آن‌ها بیش از 5 سال در این زمینه تجربه دارند که طبعا 84 درصد دیگر بگونه‌ای تازه‌کار محسوب می‌شوند.

دایره تحقیقاتی InMobi سه منطقه امریکای شمالی، اروپا و آسیا-اقیانوسیه را در بر می‌گیرد؛ در این کشور‌ها، آقایان 91 درصد از شغل‌های توسعه‌دهندگی را تصاحب نموده‌اند تا جایی که این شغل را عملا به فعالیتی مردانه بدل کرده‌اند! حتی مناطقی مانند اروپا و آسیا-اقیانوسیه فقط 5 درصد توسعه‌دهنده خانم داشتند که این رقم در امریکای شمالی به 11 درصد افزایش پیدا می‌کند.

تحقیقات انجام‌شده ثابت می‌کند که میانگین سنی توسعه‌دهندگان 33 سال است حال آنکه این رقم در امریکای شمالی اندکی بالاتر بوده بگونه‌ای که 52 درصد آن‌ها 35 سال یا بالاتر عمر داشته‌اند. جالب اینجاست که اکثر توسعه‌دهندگان کمتر از 3 سال تجربه کاری دارند و تنها 34 درصد آن‌ها بیش از 4 سال مشغول به توسعه اپلیکیشن بوده‌اند. یکی از جالب‌ترین نکات در حوزه توسعه اپلیکیشن، تمایل افراد به تنها بودن و تنها کار کردن است بگونه‌ای که 47 درصد از توسعه‌دهندگان به صورت تک‌نفره کار کرده و تنها 33 درصد عضو گروه‌های 5 نفره یا کمتر هستند!

همانطور که انتظار می‌رفت انگیزه اکثر توسعه‌دهندگان درآمد و پول این کار است تا جایی که 35 درصد از افراد مورد بررسی انگیزه‌ی مالی از انتخاب این شغل را داشته‌اند و 16 و 17 درصد از آن‌ها به ترتیب خلاقیت و سرگرم‌کننده بودن را انگیزه خود برای توسعه‌دهنده شدن عنوان کرده‌اند؛ همچنین 14 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که بازار جذاب فروش و تولید اپلیکیشن موجب جذب آن‌ها به این کار شده و 6 درصد نیز علاقمندی به سبک زندگی کدنویس‌ها و توسعه‌دهندگان را انگیزه خود برای شروع کار دانسته‌اند.

و اما هیجان‌انگیزترین بخش که درآمد توسعه‌دهنده‌هاست؛ شاید بر خلاف چیزی که تصور می‌کردید درآمد اکثر آن‌ها چندان هم خوب نیست! به عنوان مثال 55 درصد از توسعه‌دهندگان ماهانه 1000 دلار درآمد داشته‌اند حال آنکه 4 درصد نیز درآمدی معادل ماهانه 100 هزار دلار در ماه کسب کرده‌اند؛ جالب است بدانید که حقوق اوباما رئیس جمهور امریکا "سالانه" 400 هزار دلار و درآمد یک متخصص بیهوشی "سالانه" حدودا 240 هزار دلار است حال آنکه 4 درصد از توسعه‌دهندگان سالانه بیش از 1 میلیون دلار درآمد دارند یعنی تقریبا 3 برابر رئیس جمهور ایالات متحده!

متوسط درآمد توسعه‌دهندگان در امریکای شمالی حدودا ماهانه 9400 دلار اعلام شده حال آنکه 49 درصد آن‌ها ماهانه 1000 دلار درآمد دارند! اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه بدتر است تا جایی که 61 درصد فقط 1000 دلار در ماه درآمد دارند و میانگین درآمد توسعه‌دهندگان ساکن این کشورها به ماهانه 3400 دلار می‌رسد. البته استاندارد زندگی و میانگین درآمد مردم در این کشورها با ایالات متحده کاملا متفاوت بوده و نمی‌توان صرفا با عدد و رقم آن‌ها را مقایسه کرد؛ به عنوان مثال کمترین درآمد توسعه‌دهندگان امریکایی که ماهانه هزار دلار عنوان شده، تبدیل این رقم در ایران چیزی حدود 4 میلیون تومان است که درآمدی فوق‌العاده برای هر توسعه‌دهنده‌ای محسوب می‌شود!

از مبحث درآمد که اندکی فاصله بگیریم، 41 درصد توسعه‌دهندگان مشغول ساخت و طراحی بازی‌های موبایلی هستند حال آنکه اپلیکیشن‌های سرگرمی حدودا 32 درصد از توسعه‌دهندگان را به خود جلب کرده‌اند؛ بر خلاف انتظار اپلیکیشن‌های رسانه‌ای کمترین افراد را به خود جذب کرده و طبق آمار InMobi تنها 9 درصد توسعه‌دهندگان در این بخش فعالیت می‌کنند!


مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 271 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:31

از میان خوانندگان این مطلب امیدوارم شما هم جزو آن 2 درصد کاربران خوش‌شانسی باشید که موفق شده‌اند Android Marshmallow را روی گوشی‌شان نصب کنند. البته اگر هنوز اندروید 6 را دریافت نکرده‌اید، جای نگرانی نیست! با مطالعه این مطلب می‌توانید ترفند‌های مفیدی برای شخصی‌سازی و استفاده کاربردی‌تر از مارشمالو فرا بگیرید و در انتظار آپدیت دستگاهتان بمانید.

در ادامه شما را با 9 ترفند جالب در اندروید مارشمالو آشنا می‌کنیم که در عمل مفیدند و می‌توانند به استفاده سریع‌تر و راحت‌تر شما از اسمارت‌فون کمک کنند. به این نکته نیز دقت داشته باشید که هر برندی رابط کاربری خاص خودش را دارد و ممکن است برخی امکانات مارشمالوی خام گوگل را حذف کند یا ویژگی‌هایی به آن بیفزاید. پس اگر تعدادی از این ترفندها روی گوشی شما به کار نیامد، از دست ما عصبانی نشوید!

 



 

۱- نوار اعلان‌ را شخصی‌سازی کنید

در این بخش می‌توانید در کنار علامت باتری در نوار اعلان، درصد باقیمانده شارژ را به نمایش درآورید یا حتی آیکون‌های میانبر موجود در نوار نوتیفیکیشن را تغییر دهید. منوی تغییرات این بخش به صورت پیش‌فرض از چشم کاربر مخفی است و برای دسترسی به آن باید نوار اعلان را دو بار پایین بکشید تا کامل باز شود. علامت Settings را، که با چرخ‌دنده نمایش داده شده، زیر انگشت خود نگه دارید تا منویی جدید ظاهر شود. همان طور که مشاهده می‌کنید، در این منو می‌توان نوار اعلان و آیکون‌های آن را به‌دلخواه شخصی‌سازی کرد.

 


 
۲- از طریق دکمه Power وارد دوربین شوید

بارها برای همه‌مان پیش آمده که بخواهیم به‌سرعت از صحنه‌ای عکس‌برداری کنیم، اما باید گوشی را روشن کنیم و دنبال اپلیکیشن دوربین بگردیم که به دلیل همین تاخیر زمان مناسب ثبت عکس را از دست داده‌ایم. حال گوگل برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده است: با دو بار فشار دادن دکمه Power می‌توان گوشی را به اپلیکیشن دوربین هدایت کرد و آماده عکس‌برداری شد.

اگر امکان مذکور به صورت پیش‌فرض فعال نیست، می‌توان به بخش Display در Settings مراجعه و آن را فعال کرد. این میانبر جزو آن دسته‌ای است که احتمالا برای دستگاه‌های غیرنکسوسی فعال نباشد، پس امتحان کنید و نتیجه را به ما هم بگویید!

 


 

۳- جستجوی سریع میان اپلیکیشن‌ها

گوشی‌های امروزی، با توجه به حافظه ذخیره‌سازی عظیمشان، صد‌ها اپلیکیشن را می‌توانند در خود جای دهند که البته پیدا کردن یک برنامه خاص میان انبوه صفحات App Drawer را اندکی مشکل می‌سازد. شاید شما هم تعدادی از پرکاربرد‌ترین‌ها را به نمایشگر اصلی منتقل می‌کنید، اما وقتی تعداد آنها نیز از حد معمول بالاتر رفت، باز هم پیدا‌ کردن اپ موردنظر دشوار می‌شود.

برای جستجوی سریع میان اپلیکیشن‌ها، همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، آیکون App Drawer را زیر انگشتتان نگه دارید و با ظاهر شدن کیبورد، نام اپ موردنظر را تایپ کنید. کافی است اولین کاراکتر از نام برنامه موردنظر را تایپ کنید تا اندروید آن را دست‌بسته تحویل شما دهد!

 


 
۴- از Google Now بی هیچ صحبتی کمک بخواهید!

همان طور که می‌دانید، Google Now را می‌توان دستیار صوتی اندروید دانست که عموما به دستورات صوتی شما گوش می‌دهد، اما، برخلاف Siri در iOS، سخنگو نیست. پیش از مارشمالو برای فعال‌سازی Google Now باید عبارتOK Google  را به زبان می‌آوردید و سوالتان را طرح می‌کردید، اما حالا وضعیت عوض شده است.

تصور کنید در حال مطالعه مطلبی درباره جورج کلونی، بازیگر محبوب، هستید و می‌خواهید درباره‌اش بیشتر بدانید. کافی است انگشت خود را روی دکمه Home، مانند تصویر، نگه دارید تا Google Now فعال شود و پیشنهادهای خود را پیرامون مطالب موجود در صفحه ارائه کند! الگوریتم‌های پیچیده گوگل بیش از پیش هوشمند شده است و به صورت خودکار پیشنهادهایی مرتبط با مطلبی که مطالعه می‌کنید به شما نشان می‌دهد، بدون اینکه کلمه‌ای تایپ کنید یا جمله‌ای بگویید! عالی نیست؟!

 


 
۵- مترجم همیشه همراه

در گذشته اگر به کلمه ناآشنایی برمی‌خوردید، برای پیدا کردن ترجمه‌اش باید دیکشنری را از میان صدها اپلیکیشن موجود در گوشی باز می‌کردید یا اینکه وارد سایت Google Translate می‌شدید، اما مارشمالو پیشنهاد جدیدی دارد. اگر اپلیکیشن Google Translate را نصب کنید، به شما اجازه می‌دهد در هر برنامه‌ای با انتخاب بخشی از متن، ترجمه سریع آن را مشاهده کنید. این ترجمه بدون نیاز به کپی کردن عبارت موردنظر صورت می‌گیرد و صرفا باید آن را انتخاب (آبی) کرد. اپلیکیشن Wikipedia نیز این امکان را فراهم می‌کند که با انتخاب یا آبی کردن یک عبارت بتوان جستجوی سریع آن را در دانشنامه ویکیپدیا مشاهده کرد.

 



 
۶- اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را انتخاب کنید

گوگل ممکن است به صورت پیش‌فرض اپلیکیشن Hangouts را به عنوان پیام‌رسان اندروید انتخاب کرده باشد، حال آنکه اپلیکیشن محبوب شما شاید هر گزینه مشابه دیگری باشد. برای انتخاب اپلیکیشن پیش‌فرض کافی است به بخش  Settings و سپس Apps بروید و چرخ‌دنده تنظیمات را از بالا سمت راست تصویر انتخاب کنید. گزینه Default Apps را، مانند تصویر، بزنید و سپس اپ‌های پیش‌فرض را برای پیام‌رسانی، تماس تلفنی، مرورگر اینترنت و غیره انتخاب کنید.

 



 
۷- صفحه Home را افقی کنید

در اندروید مارشمالو می‌توان صفحه اصلی یا Home Screen را نیز با چرخاندن گوشی در حالت افقی نمایش داد. این بخش به صورت پیش‌فرض غیر فعال است و قبل از استفاده طبعا باید فعال شود. برای فعال‌سازی انگشتتان را روی بخشی از صفحه نگه دارید که خالی است تا گزینه Settings ظاهر شود. روی چرخ‌دنده کلیک کنید تا منوی جدید باز شود. پایین این صفحه گزینه‌ای با نام Allow Rotation وجود دارد که باید آن را فعال کنید.

 


 
۸- جستجوگر مخفی فایل‌های گوشی

کاربران معمولا برای جستجوی فایل‌ها در اندروید از اپلیکیشن‌های مدیریت فایل پیشرفته استفاده می‌کنند، اما در صورتی که امکان دانلود ندارید یا به جستجوی سریع نیاز دارید، این مسیر را دنبال کنید: وارد Settings شوید و Storage را انتخاب کنید، سپس به پایین‌ترین بخش صفحه بروید و گزینه Explore را کلیک کنید. در این بخش می‌توان به صورت ابتدایی فایل‌ها را جستجو کرد که اگرچه پیشرفته نیست، می‌تواند مفید واقع شود.

 


 
۹- نحوه باز کردن لینک‌ها را شخصی‌سازی کنید

هنگامی که دوستمان لینک جالبی از فیسبوک ارسال می‌کند، با کلیک روی آن عموما مرورگر پیش‌فرض باز می‌شود و وبسایت فیسبوک را نمایش می‌دهد، اما چرا از اپلیکیشن فیسبوک استفاده نکنیم؟ همان طور که می‌دانید، استفاده از اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با وبسایت رسمی آنها بسیار راحت‌تر است، پس باید نحوه باز کردن لینک‌ها را در اندروید کمی دستخوش تغییر کنید.

نخست Settings را انتخاب کنید و روی گزینه Apps کلیک کنید. در بخش بالا سمت راست تصویر یک چرخ‌دنده وجود دارد. وارد آن شوید و App Links را لمس کنید. در این بخش می‌توان برای هر لینک تعیین کرد که چگونه و کجا باز شود.


مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 184 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:31

مدیر برند Apple یعنی آقای Tim Cook تاکنون ثابت کرده فردی فوق‌العاده زیرک است که با کم‌گویی در آمار و ارقام، رقیبان را گمراه کرده و با فروشی فوق‌العاده آن‌ها را غافل‌گیر می‌کند! ایشان در سخنرانی ماه ژانویه خود اعلام کرد که اپل احتمالا در سه ماه اول 2016 فروش کمتری در مقایسه با سه ماه اول 2015 تجربه خواهد کرد اما آیا محققان نیز این آمار را تایید می‌کنند؟!

 


 
این موضوع حداقل تا ماه آینده که گزارش مالی سه ماه اول 2016 رسما منتشر می‌شود روشن نخواهد شد اما مراکز آماری وال استریت معتقدند که فروش آیفون‌های اپل در سه ماه جاری از چیزی که تیم کوک دو ماه پیش اعلام کرده بیشتر خواهد بود.

یکی از محققانی که معتقد به فروش بیش از انتظار آیفون‌ها در سه ماه جاری بوده Katy Huberty از موسسه آماری Morgan Stanley است؛ ایشان روز سه‌شنبه مدارکی مبنی بر فروش 56.5 میلیون آیفون توسط اپل ارائه داد که از انتظار 52 میلیونی تیم کوک حدودا 4.5 میلیون نسخه بیشتر است! البته خانم Huberty پیش از این معتقد بود که اپل تنها 49 میلیون آیفون در سه ماه اول 2016 بفروش خواهد رساند که در نهایت آمار فروش اپل از انتظارات خودش هم پیشی گرفت؛ وی همچنین اظهار داشت که هم‌اکنون مهم‌ترین بازار اپل کشور چین است که با افزایش فروش 14 درصدی توانسته اپل را در رسیدن به موفقیت در سه ماه اول 2016 یاری دهد.

این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست که چین آینده اپل را تعیین می‌کند؛ درآمد 18.4 میلیارد دلاری اپل در چین از مجموع 75.9 میلیارد دلار در سه ماه اول اقتصادی نیز شاهدی بر این مدعاست!

اپل در مقایسه با سال گذشته یک برگ برنده دیگر نیز در دست دارد که آن چیزی نیست جز آیفون 4 اینچی جدید که با نام iPhone 5SE شناخته می‌شود. Huberty معتقد است تولید این آیفون که احتمالا قیمت مناسب‌تری در مقایسه با دیگر محصولات این کمپانی خواهد داشت کمک بزرگی به رکورد شکنی اپل خواهد کرد.

شاید این آمار و ارقام برای ما اهمیت چندانی نداشته باشد اما همین گمانه‌زنی‌ موسسه‌های آماری درباره آمار فروش فوق‌العاده آیفون‌ها توانست هر سهم اپل را در بازار بورس با 2.2 درصد افزایش به 104.81 دلار در سه‌شنبه برساند!

با وجود حدس و گمان‌هایی که توسط Katy Huberty زده شده اپل همچنان از رکورد فروش 61.1 میلیون نسخه‌ای در سه ماه دوم سال 2015 در مقایسه با مقطع مشابه در سال 2016 باز خواهد ماند که جای نگرانی نیست؛ اپل همیشه فراز و فرودهایی داشته اما فراموش نکنیم که تیم کوک نیز همیشه یک برگ برنده در دست دارد!


مهاجر...
ما را در سایت مهاجر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یعقوب yakub بازدید : 233 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:31